Muzyka zaprezentowana na "Rodowodzie" zdaje się być bardziej niż dotąd osadzona w folkowych brzmieniach. Nadal mamy tu do czynienia z pokładami elektroniki i drum'n'bassowych bitów, jednakże obecność instrumentów analogowych zaznacza się tutaj zdecydowanie mocniej...
"Rodowód" (2015) to trzeci EPka wejherowskiej kapeli Rod, zdecydowanie różniąca się do swych poprzedniczek. Przyczyny tego stanu rzeczy można by upatrywać w nieobecności wokalisty, Michała Mokrzyckiego, jednakże brak jego melorecytacji nie jest jedyną zmianą, jaka jest odczuwalna. Muzyka zaprezentowana na "Rodowodzie" zdaje się być bardziej niż dotąd osadzona w folkowych brzmieniach. Nadal mamy tu do czynienia z pokładami elektroniki i drum'n'bassowych bitów, jednakże obecność instrumentów analogowych zaznacza się tutaj zdecydowanie mocniej. Oprócz instrumentów piszczałkowych, liry smyczkowej i basu, które w zespole obecne są na stałe, pojawiają się gościnnie akordeon, gitara, perkusja, saksofon i puzon. Dodatkowo w utworach "Byłem ongiś dębem" i "Rodowód" pojawiają się melorecytacje Mariusza Nantura Doeringa, a w "Rodowodzie" i "Jawii" pojawia się śpiew biały Anny MIIM Myszkiewicz, a w "Nawii" obecne są wokalizy Zuzanny Ostrowskiej. Wszystko to sprawdza się niesamowicie dobrze i naprawdę szkoda, że na następnym albumie Rod nie poszedł w tę stronę.
Ich celem nie jest jedynie znalezienie sposobu na fuzję syntetycznych brzmień z gatunku d'n'b, dubstep, breakbeat z archaicznym charakterem instrumentów dawnych (piszczałki, dudy), ale także stworzenie nowej jakości, która miałaby być czymś więcej niż jedynie przełożeniem zachodnich dokonań muzycznych na grunt rodzimy. Całość dopełnia treść tekstów będąca...
Kompaktowy singiel zapowiadający drugi, pełnowymiarowy album SACRILEGIUM. Łączny czas trwania to ponad 30 minut. Na zawartość, oprócz nagrania tytułowego w wersji albumowej oraz wersji demo, składają się cztery eksperymentalne remisky kompozycji, wziętej na warsztat przez muzyków z kręgów ambientowo-industrialnych takich jak In Slaughter Natives...
Karol Su/Ka po wielu latach nieobecności w Zoharum powraca ze swoją muzyką do naszego katalogu. Prezentowana publikacja to dwupłytowy album, ukazujący dwa różne oblicza jego twórczości. ESCAPE FROM WARSAW (niegdyś ARKONA) prezentuje stylistykę, znaną z wcześniejszych nagrań; sporo tutaj dubujących rytmów, elektropunkowego czadu, momentami nawet...
Album wydany we włoskim labelu Old Europa Cafe.Info od wydawcy:Chöd / Chod is an ancient practice of cutting through tensions, fears, and obstacles in our life. In Chöd / Chod, we visualize making an offering of our body, which is transformed into whatever is wanted by all beings in all realms. In this vast offering we create and cultivate a flow with...
Ten dwupłytowy album to następca regularnej publikacji "Chöd", jaką opublikowaliśmy blisko rok temu. Nowe wydawnictwo pokazuje jak Phurpa nieustannie przekształca się poprzez własne poszukiwania muzyczne jak i osobisty rozwój duchowy. Jej członkowie słyną z tego, że oprócz intensywnych koncertów, często prowadzą wielogodzinne sesje / treningi będące...
Chöd jest praktyką ofiarowania ciała. Do czynnego udziału w medytacji zapraszamy nie tylko istoty oświecone, ale i mieszkańców sześciu sfer egzystencji, w tym istoty piekielne oraz wszelkie spirytualne " plugastwo", czyli wszystkie możliwe demony. To one właśnie mają być głównymi beneficjentami czynionej ofiary, a ciało medytującego ma stać się ich...
Do grona artystów współpracujących z Zoharum dołączył jednoosobowy projekt Krzywdy, mający za sobą debiut wydawniczy w formie opublikowanej własnym nakładem EPki "Krzywdy". W sesji nagraniowej do albumu "Czary" wzięli również udział przyjaciele Mateusza z jego macierzystej grupy ROSK oraz twórczyni projektu OLS, która pojawia się gościnnie w dwóch...
Niniejszy krążek to pierwszy pełnometrażowy album KALLEE & The Lunar Trio; jednak to nie pierwsza kolaboracja projektu z Zoharum. Już w 2012 roku jeden z utworów KALLEE, ‘Sabbah & 23 Hashisheen’ znalazł się na kompilacji ‘From Earth to Sirius’ wydanej przez nas jako dwupłytowy album, dedykowany R. A. Wilsonowi. ‘Nashtur’ to trzy kompozycje, o...
Muzyka zaprezentowana na "Rodowodzie" zdaje się być bardziej niż dotąd osadzona w folkowych brzmieniach. Nadal mamy tu do czynienia z pokładami elektroniki i drum'n'bassowych bitów, jednakże obecność instrumentów analogowych zaznacza się tutaj zdecydowanie mocniej...
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.