Album Paula Schutze z 2020 roku, wydany przez Auf Abwegen.
Info od wydawcy: The first component was the film, shot in Greece in 2016. The vantage point is a clifftop I have visited many times. A strange sense that the water curves up into the hemisphere of the sky here is always startling. The surface of the sea perpetually coruscates with patterns describing wind movement. The entire landscape feels sentient. The sound was constructed in direct response to the image. The stereo image is unusual in that it has no centre. Every element is perpetually moving in the image field. For this reason, it works best heard through speakers. The sound is both harmonically, structurally and texturally unresolving and fluid. My aim was to amplify the emphatic formlessness of the waters. The olfactory elements were created last. They began as a complete fragrance encompassing both the marine and terrestrial aspects of the place. The image you see, while excluding the land necessitates the viewer be land-bound so the two zones are inextricably connected in this film. The complete fragrance was then split into earth and sea elements. The two groupings are diffused from positions in the space mirroring those of the sound diffusion. The two scents blend to varying degrees in the space depending upon the position and movement of the viewer/auditor/olfactory. The complete work rewards physical movement with subtle variation in the sonic and olfactory perspectives “It is only after you have come to know the surface of things...that you can venture to seek what is underneath. But the surface of things is inexhaustible.” Italo Calvino, Mr Palomar (1985) This work continues a theme of anti-narrative which has been present in my sound-works for nearly four decades. We make stories to emboss meaning onto the surfaces of life. Those surfaces shrug of our scribbling like leviathans in troubled slumber. Paul Schütze - London (2020)
Reedycja winyla z 1989 roku z jedną dodatkową kompozycją. Mniej poszukujące, bardziej kontemplacyjne, choć nie mniej ciekawe oblicze niemieckiego mistrza muzyki elektronicznej.
Reedycja materiału z 7-calowego singla plus niepublikowane kawałki. Miniatury elektroniczne w wykonaniu uznanego twórcy muzyki elektronicznej. Bardzo ciekawa okładka.
Książka + CD wydana w limitowanym nakładzie 600 szt.300 stron o pracy Asmusa Tietchensa w języku niemieckim w opracowaniu KAi U. Jurgensa + teksty autorstwa Jona Muellera, Vidna Obmana, Marcela Beyera, Dittericha von Euler-Donnersperga oraz Tilla Knioli. Opis dyskografii opatrzony komentarzem w jęz. angielskim.
Trzy nowe kompozycje wypełnione nieskazitelnym abstrakcyjnym pięknem w wykonaniu Asmusa Tietchensa. Minialbum wydany jako replika sleeve z dodatkową kopertą. Produkcja Okko Bekker. Nakład 500 kopii.
Reedycja materiału z 1990 roku, oryginalnie wydanego dla hiszpańskiego Discos Esplendor Geometrico. Kolejna w serii reedycji płyt legendarnego niemieckiego muzyka, wzbogacona o 4 dodatkowe nagrania.
'Raum 318' ukazało się pierwotnie na kasecie w 1991 roku, dzięki francuskiej wytwórni E'ostrate. Nakład tamtej edycji to zaledwie 138 kopii. Niniejsza edycja z Klanggalerie to pierwsze wznowienie tego materiału oraz w ogóle pierwsze wydanie na CD.
Album Eisgang pierwotnie wydany w Korm Plastics w1995 roku jako limitowane wydanie na plycie winylowej, następnie ukazal się w pakiecie razem z "Dämmerattacke". Niniejszcze wydanie z Klanggalerie to jednoplytowy album, ponownie zremasterowany i poszerzony o dodaktową, ok. 20 min. kompozycję.
Limitowana edycja CD w 4-panelowym digipacku.